O tvůrcích
Marie a Petr Šprincl navázali autorskou spolupráci už během studií v Ateliéru intermédií u Václava Stratila na brněnské FaVU a v současnosti jsou velmi výraznou tvůrčí dvojicí se zcela charakteristickým rukopisem. Pro jejich tvorbu je typická zneklidňující poetika, čerpající z temných stránek skutečnosti i z práce s osmimilimetrovým filmovým materiálem či VHS technikou, kdy jsou typické vlastnosti daného záznamového materiálu a zejména obrazové chyby obvykle vzniklé jeho opotřebením či narušením struktury zpředmětňovány, estetizovány až fetišizovány. Audiovizuální polohu tvorby zpravidla dotváří bohatá ikonografie přesahující médium pohyblivého obrazu, která získává prostor k prezentaci v rámci tvůrčí platformy Flesh&Brain. Jejich práce balancuje na pomezí fikce, dokumentu a experimentu, přičemž jejím společným rysem je zkoumání různých společenských podob zla, skrývaného nezřídka pod tenkou slupkou každodenní reality. Jsou autory trilogie Morava, krásná zem (2015–2019), Vienna Calling (2018), či aktuálně filmu Satan Kingdom Babylon (2024). Mimo filmy pracují také na hudebních klipech, divadelních performancích či galerijních instalacích.